اقیانوس

اقیانوس

شناخت انسان مانند شناخت اقیانوسی بزرگ است.
اقیانوس

اقیانوس

شناخت انسان مانند شناخت اقیانوسی بزرگ است.

کمیاب ترین ها

کمیاب ترین گل های جهان

گل های همراه بهار رشد می کنند و زیبایی دنیا را به نوعی به خود نسبت میدهند . انواع بیشماری از گل ها در دنیا وجود دارد که انسان ها با آشنا هستند. البته برخی ناملایمتی ها نیز با گل ها انجام می شود که می تواند باعث ازبین رفتن نسل آن ها شود. در میان همه گل های دنیا تعدادی بسیار نادر  و کمیابند به طوری که هیچگاه شاید نتوان یکی از آن ها را دید.

** کاملیای صورتی

گل نادر , گل های زیبا , کاملیای صورتی

نادرترین گل دنیا را می توانید در نیوزلند و انگلستان پیدا کنید چرا که تنها دو عدد از آن ها در دنیا وجود دارد. یکی از آن ها در باغی در نیوزلند و دیگری تحت شرایط خاص در انگلستان نگه داری می شود. این گل ابتدا از چین به بریتانیا وارد شد و اولین نشانه های آن به سال 1804 باز می گردد. این گل شباهت بسیاری به رز دارد ولی خیلی از آن خوشبوتر است. محققان احتمال می دهند نمونه های دیگری از این گل وجود داشته باشد که مردم از ان بی خبر هستند.

** ارکید روحی

گل نادر , گل های زیبا , کاملیای صورتی

یکی از گل هایی نادر دنیا به طور معمول در چین رشد می کند که البته اگر شرایط برای آن مهیا شود. این گل به نظر 20 سال پیش منقرض شده بود ولی باز هم چند سال پیش بار دیگر خودش را نشان داد. این گل هیچ برگی ندارد و تحت شرایط بسیار خاصی ممکن است به وجود آید. این گل می تواند سال های زیرخاک بدون انکه خودش را نشان دهد زندگی کند.

** ارکیده وحشی

گل نادر , گل های زیبا , کاملیای صورتی

یکی از نادرترین گل های دنیا که به هیچ عنوان احتمال آن نیست که نمونه خاصی در دنیا داشته باشد ارکید وحشی است. این گل با رنگ های زرد و بنفش شناخته می شود و تنها نمونه رسمی آن تحت نظارت های پلیس از سال 1917 قرار دارد. این گل در یک زمین گلف رشد کرده است در حالی که شرایط برای پرورش آن برای محققان نیز نامعلوم است از این رو همه این سال ها به گل دست نزده اند. دانه های آن به سختی پیدا می شوند و زمان رشد کردنش نیز بر کسی معلوم نیست.

** کوکیا

گل نادر , گل های زیبا , کاملیای صورتی

هاوایی میزبان درختی بسیار نادر است که البته این روزها با خوش شانسی تمام هنوز هم به زندگی ادامه میدهد. این درخت که کوکی نام دارد برای اولین بار در سال 1860 پیدا شد و تنها سه نمونه از آن وجود داشت ولی همه آن ها از بین رفتند پس ازچند سال بار دیگر نمونه ای از آن پیدا شد که آن نیز در سال 1970 در آتش سوزی نابود شد. تنها یک شاخه از درخت سوخته باقی مانده بود که محققان توانستند همان را به 23 درحت امروزی تبدیل کنند.

** گل مرده

گل نادر , گل های زیبا , کاملیای صورتی

بسیاری از گل های بزرگ دنیا تحت شرایط خاص نگهداری می شوند اما یکی از آن ها با بی توجهی رها شد و حالا در معرض انقراض است. این گل که بیشتر در ارتفاعات پایین از جنگل های بارانی اندونزی زندگی می کند می تواند تا یک متر عرض داشته باشد و به همین علت به وضوح مشخص است اما زمان زندگی ان یک هفته است و برای ادامه حیات نیاز به شرایط خاص دارد. از این گل بیش از 20 عدد در جنگل ها یافت نشده است .

این هم ،کمیاب ترین گل رز دنیا

گل رز

گل های بسیاری وجود داشته اند که از بدو آغاز حیات کره زمین تا به امروز روی این کره خاصی زندگی می کردند و البته نسل آن ها از بین رفته است اما هنوز گونه های مخنلف گل وجود دارند که ما از آن استفاده می کنیم.

اخبار گوناگون, اخبار,تصاویر رز هالفتی, کمیاب ترین گل رز,عکس رز سیاه
در میان گونه های مختلف گل هایی که روی زمین وجود دارند، گل رز بیشتر مشهور شده است زیرا زیبایی و عطر خاصی را به همراه خود دارد از این رو بسیاری از مردم دنیا به این گل علاقمند هستند ولی شاید با گونه های مختلف آن آشنایی درستی نداشته باشید.

“رز هالفتی” یکی از انواع گونه های رز است که این روزها در کره زمین دیده می شود اما بسیار نادر است به طوری که به عنوان نادرترین گل رز دنیا شهرت پیدا کرده است. این گل دارای ظاهری بسیار عجیب است و رنگی کاملا مشکی دارد.

مشکی بودن یک گل امری باورنکردنی است زیرا تنها با رنگ کردن یک گل می توان آن را مشکی کرد و راه دیگری وجود ندارد. این گل عجیب و نادر تنها در تابستان و در یک روستای دورافتاده ترکیه رشد می کند. با این حال نهایتا 50 شاخه از آن هر ساله گل می دهد.

رنگ این گل ها کاملا سیاه است و دقت خاصی در نوع رنگ آمیزی آن ها وجود دارد که شاید هر جایی نتوان آن را یافت. در بهار غنچه این گل قرمز بسیار تیره است و به مرور زمان این رنگ تیره تر می شود تا به تمام مشکی تبدیل شود. مردم این روستا رویش گل های مشکی را نشانه زندگی، عشق و مرگ و خبرهای بد می دانند.

اخبار گوناگون, اخبار,تصاویر رز هالفتی, کمیاب ترین گل رز,عکس رز سیاه

 

اخبار گوناگون, اخبار,تصاویر رز هالفتی, کمیاب ترین گل رز,عکس رز سیاه

این هم عجیب ترین گل دنیا

بزرگترین و عجیب‌ترین گل دنیا: «گل لاشه» نام گلی است که در تصویر آن را مشاهده می‌کنیدو این نام به خاطر بوی بسیار بد این گل بر آن نهاده شده که به بوی جسد مردگان شبیه است. این گل به ندرت در جایی کشت می‌شود، طول این گل به ۳ متر می‌رسد و اکثرا در جنگل‌های سوماترای اندونزی یافت می‌شود، گرده‌های این گل را نه زنبورها و پروانه‌ها که مگس‌ها و سوسک‌ها به جای دیگر منتقل می‌کنند.

 
 کمیاب ترین پدیده های دنیا که شما را شگفت زده خواهد نمود (تصاویر)

پربازدیدترین عکس در فضای مجازی

شاید باور نکنید اما

 
این روزها در فضای مجازی عکس های بیشماری منتشر می شوند که هر کدام به نوعی جذاب و از نگاه کاربران پربیننده ترین عکس ها بوده اند در این بخش قصد داریم درباره یکی از بی نظیرترین عکس هایی که در فضای مجازی منتشر شده , اطلاعات جالبی در اختیارتان قرار دهیم.

برای موفقیت باید تلاش کرد و گاهی این تلاش شاید سالها طول بکشد!

شاید شما عکس زیر را در فضای مجازی بارها دیده باشید, عکسی بی نظیر که نشان می دهد یک مرغ ماهیخوار برای شکار ماهی به درون آب هجوم برده است.

عکس زیبا از یک مرغ ماهیخوار

پربازدیدترین عکس ، عکس پربازدید ، عکس مرغ ماهی خوار


ماجرای این عکس فوق العاده چیست؟

آلن مک فاین عکاسی است که بیش از 6 سال تلاش کرد تا بتواند بهترین عکس ممکن را از یک مرغ ماهیخوار شکار کند.

او در این 6 سال بیش از 720هزار بار از این صحنه عکس گرفته بود و سرانجام به خواسته اش رسید.

 

عکاسی که این عکس بی نظیر را گرفته است

پربازدیدترین عکس ، عکس مرغ ماهی خوار ، عکس جالب

 

این عکاس می گوید که گاهی در یک روز بیش از 600 عکس از لحظه شیرجه زدن مرغ ماهیخوار می گرفتم اما هیچکدام خوب نبودند.

شاید افراد با انگاه کردن به این عکس لذت ببرند اما نمی دانند من چقدر برای این عکس تلاش کرده ام.

تو در جهان تصادفی نیستی...

تو در جهان تصادفی نیستی. هستی به تو نیاز دارد. بدون تو چیزی در جهان کم خواهد بود و هیچکس نمی تواند جای آن را پر کند. این همان چیزی است که به تو عزت و عظمت می بخشد. اینکه کل هستی، تو را کم خواهد داشت. ماه و خورشید و ستارگان، درختان، زمین و پرندگان، هر چیزی در کائنات حس خواهد کرد که جایی خالی وجود دارد که جز تو هیچ کس نمی تواند آن را پر کند.

هر بار

هربار
من
تو را
برای شعر
برنمی گزینم،
شعر
مرا
برای تو
برگزیده است.
در هشیاری به سراغت نمی‌آیم؛
هر بار
از سوزش انگشتانم درمی یابم
که باز
نام تو را می‌نوشته‌ام. زنده یاد حسین منزوی